ОБЩИ УСЛОВИЯ
ОБХВАТ
Настоящите Общи условия („Условия“) регламентират достъпа, условията и ползването на настоящата Платформа и са приложими към всяка употреба, оферта, поръчка, покупка и Договор от разстояние, сключен между „Ви Маг“ ЕООД („Търговец“) и Клиентите на Платформата.
Използвайки Платформата, Клиентите декларират, че са запознати с настоящите Условия и са се съгласили да ги съблюдават и да бъдат обвързани от тях, включително да сключват Договори от разстояние при успешно завършена поръчка. Търговецът си запазва правото да актуализира и променя по всяко време съдържанието на настоящите Условия, актуалната версия на които е винаги налична на Платформата.
ОПРЕДЕЛЕНИЯ
В настоящите Условия, следните термини са употребени със следните значения:
- Платформа: онлайн магазин, достъпен на следния домейн: ipbg.net
- Съдържание: текст, описания, графики, лога, снимки, (движещи се)изображения и/или илюстрации, налични на Платформата;
- Стоки: стоки и продукти, налични и/или предлагани на Платформата;
- Търговец: „Ви Маг“ ЕООД, администратор на Платформата, чрез която продава или предлага за продажба Стоки;
- Потребител: потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите
- Клиент: Всеки потребител, който разглежда, ползва и закупува Стоки чрез Платформата;
- Договор от разстояние: e всеки договор, сключен между Търговеца и Потребителя
- Начини на плащане: средствата, използвани в Платформата за осъществяване на плащания.
- Куриери: Спиди и Еконт предоставящи куриерски услуги и доставящи Стоки до посочения от Клиент адрес;
- Oтказ: правото на отказ от поръчка/Договор от разстояние;
- Стандартен формуляр за отказ: образецът, включен в Приложение № 1.
- Непреодолима сила: непредвидено или непредотвратимо събитие от извънреден характер, възникнало след сключването на Договора от разстояние.
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ТЪРГОВЕЦА
Наименование: Ви Маг ЕООД
ЕИК: 206126495
Седалище: гр. Пловдив 4000, ул. “ТИМОК” № 6, ет. 2
Телефонен номер: 0894 424 298
Електронна поща: info@officedirect.bg
ИНФОРМАЦИЯ ЗА НАДЗОРНИТЕ ОРГАНИ
- КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ - Седалище и адрес за кореспонденция:
гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2, телефон 02 915 3 518, Електронна поща: kzld@cpdp.bg, Интернет страница: www.cpdp.bg - КОМИСИЯ ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ - Адрес: гр. София, ПК 1000, ул. "Врабча" № 1, ет. 3,4 и 5
тел.: 02/9330565 факс: 02/9884218 info@kzp.bg - Помирителната комисия за платежни спорове (Комисията) към Комисията за защита на потребителите (КЗП) - Адрес: гр. София 1000, ул. „Врабча“ № 1, ет. 4;Телефон: +359 2 9330565;
Телефакс: +359 2 9884818; E-mail: adr.payment@kzp.bg; Интернет страница: www.kzp.bg и http://abanksb.bg/pkps.
ПЛАТФОРМАТА
- Платформата е онлайн (електронен) магазин, където Клиентите имат възможност да:
- Разгледат напълно безплатно нейното Съдържание, включително, но не само информация свързана с предлаганите Стоки, техните характеристики, цени, условия на поръчка, плащане и доставка; - Регистрират и създадат акаунт (профил), за да:
- отправят поръчки и електронни изявления във връзка със закупуване на Стоки и сключване и изпълнение на Договори от разстояние.
-извършват плащания посредством платежните средства, приемани от Търговеца;
- Получат информация относно приложимите условия за поръчка, доставка, гаранция, а когато е приложимо – относно потребителските права, отказ, гаранции, както и процедури по рекламация и процедури за решаване на спорове.
СЪОБЩЕНИЯ
- При използването на Платформата, Клиентите ще получават от Търговеца уведомления, съобщения, актуализации на адреса на електронна поща, предоставен по време на регистрацията на акаунт.
ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ
- Съдържанието, достъпно на Платформата, е обект на авторско право, защитена търговска марка и/или други права на интелектуална собственост.
- Клиентите имат право да разглеждат, използват, отпечатват и изтеглят Съдържание от Платформата само за лични, информационни и нетърговски цели.
ЗАЩИТА НА ДАННИТЕ & ПОЛИТИКА ЗА БИСКВИТКИТЕ
- Търговецът може да събира, използва, съхранява или обработва лични данни съгласно законодателството.
- Подробно информация за това е налична на Платформата в „Политиката за поверителност“, както и в „Политиката за бисквитките“.
ДОСТЪП И РЕГИСТРАЦИЯ
- Съдържанието на Платформата е достъпно свободно за всеки Клиент.
- Регистрацията на акаунт е доброволна и безплатна .
- По отношение на Потребителите се прилагат следните изисквания:
- С отправянето на поръчка за закупуването на Стоки и сключване на Договор от разстояние Потребителят декларира, че:
- е физическо лице на възраст не по-малко от 18 години;
- не са налагани и не съществуват ограничения на неговата дееспособност; - За успешна регистрация, Клиентът следва:
- Да предостави в регистрационната форма валиден адрес на електронна поща, за идентификация (потребителско име) на акаунта и да избере парола по свой избор или - Клиентът носи отговорност за:
- запазване на поверителността на неговите потребителско име и парола.
- всички дейности, които се извършват чрез неговия акаунт и/или парола. - Ако Клиентът узнае за злоупотреба или неразрешено използване на потребителското име, паролата и/или регистрирания акаунт, той трябва незабавно да информира Търговеца.
- Търговецът си запазва правото да ограничава или прекратява акаунти, да премахва или редактира Съдържание или да отменя поръчки по свое усмотрение, доколкото това е позволено от закона.
ОФЕРТИ. ЦЕНИ.
- Всяка оферта съдържа пълно и точно описание и информация за наличността, характеристиките, състава, както и изображенията на предлаганите Стоки. Изображенията на Стоките не винаги възпроизвеждат точния външен вид, характеристики или произход на Стоките, тъй като действителният продукт може да варира в разумна степен с оглед напр. негови регионални спецификации.
- Ако дадена оферта е с промоционален характер (промоция), с ограничена продължителност или ако относно нея се прилагат определени специфични условия, това ще бъде изрично обозначено в офертата и описанието на Стоката.
- Търговецът си запазва правото да променя или отменя оферта/промоция по всяко време, преди промоционалните Стоки да са били успешно закупени от Клиента, доколкото това е позволено от закона.
- Всички посочени цени са в български лева (BGN) и включват ДДС.
- Цената на Стоките не включва цената за доставка. Доставката на Стоките е за сметка на Клиента, като информация за точната стойност на доставката се предоставя допълнително и непосредствено преди завършването на поръчката.
- При плащане по банков път, чрез ……………..и/или използване на кредитна/дебитна карта е възможно за Клиента да възникнат допълнителни разходи, представляващи такси, комисионни, лихвени проценти и разлика във валутните курсове, добавени от банката - издател на картата/изпълнител на банковия превод във връзка с предоставяните от нея услуги за банкови преводи и разплащания. Разходите, свързани с подобни плащания са единствено за сметка на Клиента и се уреждат изключително от условията на неговата банка.
ПРОЦЕС НА ПОРЪЧКА.ПРОМЯНА ИЛИ ОТКАЗ ОТ ПОРЪЧКА.
- Договорът за продажба става валиден, когато Клиентът приеме офертата, направи поръчка и се изпълнят условията, посочени в настоящия раздел.
- Процесът на поръчка за закупуване на Стоки от Платформата включва следните стъпки:
- Стандартен процес на поръчка чрез избор на бутона „Купи“:
- Избор на Стока в желаните спецификация и количество ;
- Добавяне на Стоката в количката за пазаруване.
- Преглед на параметрите на поръчката.
- При необходимост коригиране на поръчката с помощта на бутоните за промяна,.
- Избор на предпочитан начин на доставка.
- Въвеждане на адрес за доставка.
- Избор на предпочитан начин на плащане.
- Въвеждане на информация за платежна карта
- Приемане на настоящите Условия и избор на бутона "Плати".
- Преглед на параметрите на поръчката, избор на предпочитан начин и адрес на доставка, избор на предпочитана платежна карта и адрес за фактуриране - извлечени автоматично от профила на Клиента, регистриран в съответната услуга. - С натискане на бутона “Плати” (в зависимост от предпочитания процес на поръчка и използваната услуга) Клиентът:
- потвърждава покупката в края на процеса на поръчка и се съгласява да приеме и плати пълната стойност на закупените Стоки съгласно потвърдената поръчка.
- дава право на Търговеца да се свърже с него, когато това се налага във връзка с направената поръчка.
- декларира, че е прочел и приема настоящите Условия и се е запознал с цялата налична информация относно съответната Стока, нейните характеристики и параметри, прилежащи аксесоари и консумативи и всички допълнителни материали, гаранционни условия и особености и документация, налични в описанието на Стоката в Платформата. - Ако подадена поръчка не може да бъде приета изцяло или частично, Клиентът ще бъде уведомен за това своевременно. Незавършени поръчки не се считат за приети.
- За всяка успешно направена поръчка Търговецът незабавно потвърждава приемането на поръчката чрез:
- визуализация на страница за потвърждение, показваща спецификациите и условията на направената поръчка, които могат да бъдат изтеглени/запазени от Клиента;
- електронно съобщение за потвърждение, съдържащо спецификациите и условията на направената поръчка;
- телефонно обаждане при необходимост - Обработването и изпълнението на подадена поръчка започва както следва:
- Ако поръчката е отправена в неработен ден или извън работно време – същата се обработва на следващия работен ден, съответно в началото на следващата работна седмица, а се изпълнява след като транзакцията на плащането бъде потвърдена (с изключение на плащане чрез наложен платеж).
- Ако поръчката е отправена в работен ден в работно време, същата се обработва в рамките на деня, а се изпълнява след като транзакцията на плащането бъде потвърдена (с изключение на плащане чрез наложен платеж).
-При заплащане по банков път обработването на поръчката започва след нейното потвърждение, а изпълнението ѝ - след като транзакцията на плащането бъде потвърдена и съответната сума постъпи по банковата сметка на Търговеца.
- При заплащане чрез наложен платеж обработването и изпълнението на поръчката започва след нейното потвърждение - По отношение на всички данни, предоставени по време на поръчката (име, адрес на електронна поща, адрес на доставка, банкови данни), Клиентът:
- гарантира, че информацията е пълна, точна и правилна и че не е използвал данни на трети лица без неговото позволение;
- се задължава незабавно да информира Търговеца за всякакви настъпили/необходими промени в данните.
НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ
- Търговецът приема плащания с кредитна и дебитна карта, банков превод, наложен платеж , чрез витуален ПОС терминал
- При използването на кредитна и дебитна карта:
- Търговецът приема кредитни и дебитни карти Maestro, Visa, Mastercard - Плащанията в Платформата с платежни и предплатени карти се извършват чрез виртуален ПОС терминал, предоставен от оператора на платежна система „Борика“.
Стоките и/или услугите, за които Търговецът приема плащания с платежни и предплатени карти са: лаптопи, компютри, периферия, консумативи и др. неизчерпателно изброени.
Потребителят въвежда данните на предпочитана платежна карта.
Потребителят приема настоящите Условия и избира бутона "Плати".
След приключване на плащането, информация за вида на използваната карта, нейната валидност, титуляр, както и последните цифри от номера ѝ се предават автоматично към системата на Търговеца за потвърждение на транзакцията. - При плащания чрез банков превод:
Клиентът следва да посочи като основание за плащането номера на поръчката, генериран от Платформата и да заплати дължимата сума по следната банкова сметка (в български лева) на Търговеца: BG12UNCR70001524030874
Дължимата сума следва да бъде заплатена в срок до два работни дни от поръчката. В противен случай поръчката ще бъде автоматично анулирана. - При плащане чрез наложен платеж:
Клиентът заплаща дължимата сума на куриера, доставил Стоката. - Търговецът не носи отговорност за каквито и да било разходи, настъпили във връзка с допълнителни такси, комисиони, лихвени проценти и разлика във валутни курсове, добавени от банката на Клиента и/или финансовата институция във връзка с предоставяните услуги за плащания.
ДОСТАВКА
- Търговецът използва куриерските услуги на Спийди и Еконт („Куриера“).
- Доставката се осъществява на всички адреси на територията на Република България, където Куриерът има покритие за доставка. Доставката за град Пловдив е безплатна.
- Всички Стоки:
- се доставят в опаковки, съответстващи на вида на Стоките и начина на транспортирането им.
- се получават съгласно посочения от Клиента начин. - Рискът от загуба и/или повреда на Стоките преминава върху Клиента в момента, в който Клиентът или посочено от него трето лице, различно от Куриера или негов представител, приеме Стоките.
- При посочени неточен или грешен адрес, лична информация и/или телефон за доставка Търговецът не носи отговорност за изпълнение на поръчката съгласно заявената информация.
ПРАВО НА ОТКАЗ. ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА СУМИ.
- Настоящият раздел регламентира условията, които уреждат правото на Клиентите спрямо Търговеца да се откажат от поръчката си по смисъла на Закона за защита на потребителите.
- Право на отказ имат всички Клиенти на Платформата.
- Клиентът има право да се откаже от поръчката си, а Потребителят - от сключения Договор от разстояние, без да посочват причина, без да дължат обезщетение или неустойка и без да понесат каквито и да е разходи, с изключение на преките разходи за връщане на Стоките, в срок от 14 дни от получаване на стоката. Когато поръчката обхваща няколко Стоки- деня, на който е получена последната Стока.
- По време на този 14-дневен период, Клиентът следва да полага дължимата грижа спрямо Стоката/ите и опаковката:
- Клиентът ще разопакова или използва Стоката само до необходимата степен за установяване на тяхното естество, характеристики и функционалност. - Правото си на отказ може да бъде осъществено чрез формуляр за отказ (приложен в края на настоящите Условия), изпратен по електронната поща или адреса на упражняване на дейността на Търговеца. При упражняване на отказа по електронен път - Търговецът ще изпрати на Клиента потвърждение за получаването на отказа по електронната поща
- Клиентът следва да изпрати Стоките или да ги предаде на Търговеца в рамките на 14 дни, считано от датата, на която Клиентът е упражнил правото си на отказ от договора.
- Клиентът трябва да върне Стоките с всички доставени опаковки, документация- касови бележки, фактури и др., лицензионни стикери, трайни носители и аксесоари в оригиналното им състояние и без нарушен търговски вид.
- До връщането на Стоките рискът от загуба и/или повреда, довела до намалена стойност на Стоките, се поема от Клиента.
- Рискът и тежестта на доказване за правилното и своевременно упражняване на правото на отказ се носят от Клиента. - Клиентът поема разходите за връщането на Стоката.
- Търговецът възстановява всички плащания рамките на 14 дни след датата на формуляра за отказа.
- Търговецът може да изчака възстановяването на плащанията докато не получи Стоката/ите или докато Клиентът не докаже, че е върнал Стоките, в зависимост от това кое от двете обстоятелства настъпи първо.
- Търговецът, със съгласието на Потребителя, възстановява платените суми по посочена от последния негова банкова сметка. В противен случай Търговецът използва същото платежно средство, което Клиентът е използвал за извършване на първоначалната транзакция.
- Възстановяването на сумите е безплатно за Клиента.
- Търговецът не може да възстанови евентуални такси, добавени от банката на Клиента, начислени във връзка с предоставените услуги за разплащания за осъществяване на първоначалното плащане по поръчката. - Следните Стоки са изключени от правото на отказ:
- Стоки, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, върху които Търговецът няма влияние и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
- Стоки, изработени по поръчка на Клиента или съобразно неговите индивидуални изисквания;
- Краткотрайни Стоки или Стоки с ограничена трайност.
- Запечатани Стоки, които поради здравословни или хигиенни причини не могат да бъдат върнати и са разпечатани след доставката им;
- Стоки, които поради своето естество са необратимо смесени с други Стоки;
- Запечатани звукозаписи или видеозаписи или запечатан компютърен софтуер, които са разпечатани след доставката;
- Стоки, представляващи цифрово съдържание, което не се доставя на материален носител, когато изпълнението е започнало с изричното съгласие на Клиента, който е потвърдил, че знае, че по този начин ще загуби правото си на отказ.
- Стоки, представляващи консумативи (тонери, касети, мастилници, хартия, препарати) в случай, че целостта на опаковката им е нарушена. В случай, че тези консумативи следват закупена Стока, Клиентът може да упражни правото си на отказ от тази Стока след като заплати стойността на консуматива с нарушена опаковка.
- Стоки, по отношение на които Клиентът е активирал лицензии, регистрирал гаранции на производителя/вносителя; деинсталирал оригинални операционни системи, фабрични софтуерни компоненти и/или други компютърни програми, с които Стоките са били доставени.
ГАРАНЦИЯИ РЕКЛАМАЦИИ
- Търговецът гарантира, че Стоките отговарят на поръчката, съответно на Договора от разстояние и съответства на спецификациите и характеристиките, изброени в офертата и описанието на Стоката, с разумните изисквания и/или очаквания за използваемост и/или надеждност, които са нормални за стоки от същия вид
- Клиентът трябва да прегледа Стоката в момента на доставката и предаването. При констатиране на транспортни дефекти – повреди, удари и други щети при доставката, Клиентът следва да подпише двустранен протокол за щети в присъствието на Куриера, в който описва констатираните дефекти и незабавно да уведоми Търговеца. В противен случай Стоката се смята за одобрена като съответстваща на направената поръчка и приета без забележки.
- Стоките, предлагани на Платформата, притежават:
- Гаранция за съответствие на Стоките с Договора за продажба съгласно Закона за защита на потребителите за Потребители. (“Законова гаранция“);
-Търговска гаранция, предоставена от Търговеца за всички Клиенти („Търговска гаранция“);
-Търговската гаранция обхваща територията на Република България и/или други държави в случаите, когато това е изрично упоменато в описанието или гаранционната карта на Стоката.
-Срокът на търговската гаранция за всеки продукт е упоменат в раздела "Гаранция" в описанието на всеки модел на Платформата и/или в гаранционната карта, предоставена при доставката на поръчана Стока. В случаите, в които не е предоставена гаранционна карта, срокът на търговската гаранция се определя от описанието на Стоката в получено от Клиента електронно писмо, потвърждаващо успешно направената поръчка в Платформата. За начална дата на търговската гаранция се счита предоставен фискален бон и/или фактура, удостоверяващи продажбата.
- Търговската гаранция не оказва влияние върху правата на Потребителите, произтичащи от Законовата гаранция. - Рекламации мога да се предявяват на адрес: Пловдив ул.Тимок 6 пред представител на Търговеца.
- При закупуване на Стоки (компоненти) по избор на Клиентите, предназначени за употреба в тяхната съвкупност (конфигурация) гаранционните условия важат за всяка една Стока (компонент) отделно, не и за тяхната съвкупност (конфигурация).
- Търговецът не носи отговорност за:
- за нормалното функциониране на конфигурация от Стоки (компоненти) в случаите на предходната точка;
- за изтрита информация и загубени данни, при извършване на ремонт и/или преинсталация на софтуер и операционна система.
- за софтуер, допълнително инсталиран от Клиента и/или повреди или проблеми, възникнали в следствие от неправилното използване на софтуера;
- за повреди и/или възникнали дефекти на Стоки, при констатирани извършени промени в тях от страна на Клиентите;
- за повреди и/или възникнали дефекти на Стоки в следствие на неправилното транспортиране, съхранение, употреба и поддръжка на техническото изделие и/или на употреба на неподходящ, несъвместим или нелицензиран софтуер, включително в следствие на неоторизирани модификации на вградения софтуер. - Търговецът си запазва правото да откаже гаранционно обслужване за Стока, когато, в хода на рекламацията се установи:
- несъответствие между данните в документите, на които се основава рекламацията и тези на Стоката, включително заменени, подправени или заличени серийни номера.
- нарушени гаранционни стикери, пломби и фабрични етикети и/или установени опити за промяна на Стоката и/или ако Стоката е отваряна, разглобявана или е правен опит за нейн ремонт или промяна от неоторизиран сервизен център или от неоторизирано лице.
- следи от механично въздействие, изпускане, удар, лошо съхранение, замърсена среда, излагане на природни въздействия, включително на пряка слънчева светлина, висока влажност, прекалено ниска и/или висока температура, проникване на течности, влага, храни, напитки, насекоми, растения, предмети, токов удар и други фактори извън допустимите граници за нормална употреба или правилно използване на Стоката.
- дефекти, дължащи се на използване на некачествени и/или неоригинални консумативи, неоригинални адаптери и аксесоари, неодобрени от производителя на Стоката;
- защитени чрез пароли BIOS и/или операционна система на Стоката, непозволяващи диагностиката и/или гаранционното обслужване на Стоката. - Търговецът запазва правото да начисли допълнителни такси за услуги, доколкото същите не са вследствие на проявил се дефект на Стока и/или попадат извън срока и/или обхвата на Законовата, съответно Търговската гаранция на Стоката, в това число и за:
- запазването и/или прехвърляне на информация, съхранена в Стоката;
- диагностика на софтуера;
- почистване и извършване на профилактика при констатирано силно замърсяване на Стоката;
- диагностика на Стоката и транспортни разходи в случаите на установен/и дефект/и.
- транспортни разходи, при констатирано съответствие на Стоката с Договора от разстояние
ОГРАНИЧАВАНЕ НА ОТГОВОРНОСТТА. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА.
- Търговецът не гарантира, че използването на Платформата ще бъде без прекъсвания, навременно, сигурно или без грешки.
- Търговецът не носи отговорност за каквито и да било преки или косвени вреди, произтичащи от използването или невъзможността за използване на съдържанието на Платформата или по друг начин произтичащи от или във връзка с правните отношения, уредени от настоящите Условия, които са извън контрола на Търговеца.
- В случай на непреодолима сила (напр. стачки, екстремни метеорологични условия и др.):
- задълженията на Търговеца се спират по време на периода на нейното действие.
- Ако продължителността на непреодолимата сила отнеме повече от 14 (четиринадесет) дни, както Търговецът, така и Клиентът имат право да прекратят Договора от разстояние, без да дължат обезщетение. - Платформата може да съдържа връзки или препратки към интернет страници на трети страни, върху които Търговецът няма влияние или контрол. Търговецът не носи отговорност за съдържанието на тези интернет страници и дейността на техните администрат
СПОРОВЕ. ПРИЛОЖИМО ПРАВО И ЮРИСДИКЦИЯ
- Българското законодателство урежда отношенията между Търговеца и Клиентите, по отношение на които се прилагат настоящите Условия, включително във връзка с всички възникнали спорове между тях.
- Когато възникне спор между Търговеца и Потребител, който не е разрешен доброволно, Потребителят може да:
- отнесе спора за Алтернативно разрешаване на спорове като:
- се обърне към официалната страница на Европейската комисия за онлайн разрешаване на спорове.
- инициира формиране на помирителна комисия към Комисията за защита на потребителите.
- подаде жалба до Комисията за защита на потребителите на място или онлайн на нейната интернет страница.
- подаде жалба до компетентния български съд. - Стандартед формуляр за отказ може да изтеглите от тук